Трансмісія Вашого велосипеда складається із шатунів і зірок системи, ланцюга, перемикачів і роликів, та касети. Всі ці компоненти зношуються під час їзди, що погіршує якість перемикання. Як виявити знос касети й зірок системи, ми розглянули в попередньому пості. А зараз мова піде про решту компонентів трансмісії.
Наразі, знос ланцюга стає першопричиною зносу інших компонентів трансмісії. Зношений, й вчасно не замінений, ланцюг, починає руйнувати всю трансмісію. Саме ланцюг починає першим зношуватися в новому велосипеді.
Зазвичай, ланцюга вистачає на 1000 км., проте термін використання може різко змінитися відповідно до низки факторів, як то стиль катання, умови експлуатації й періодичність змащування ланцюга.
Особливо швидко зношується ланцюг в разі потрапляння на нього піску, або іржи, що з'являється від води й несвоєчасного очищення/змащення ланцюга. Під час їзди зношується метал з роликових втулок ланцюга, що призводить до її розтягнення й створює погану посадку на компонентах трансмісії, які мають зірки. Ви можете самостійно перевірити стан зносу ланцюга за допомогою спеціального інструмента, або коли забираєте свій велосипед з майстерні, після технічного огляду.
Ну і наостанок, про знос роликів перемикача.
Зазвичай ролики виготовляються з твердого пластика, щоби перемикання відчувалося гладким та тихім. Коли відстань поміж лінками ланцюга збігається з шириною квадратних зубців ролика, то все гаразд. Проте, зношений ланцюг буде шліфувати краї ролика, перетворюючи їх на гострі зубці. В такому випадку робота трансмісії стає гучнішою, а перемикання ускладнюється.